مرثیه ای در تمنای تو

 گاهی اوقات به تو غبطه می خورم که می توانی از قالب نقشی که روزگار برایت تعریف کرده است بیرون بیایی و جامهء نقشی دگر بر تَن کُنی. تنها تویی که می توانی  گاهی خود را عاشقی شیدا بنمایی و زمانی عاقلی خودخواه و در هر دوحال در یک حال باشی و بس. به آن مرزی رسیده ای که مرزها برایت رنگ بازند و روشنفکری را با بربریت یکی گیری و با عقل ِسُرخت احساس کنی و جنس ِتمامیِ احساست عاقلانه باشد. تو حتی قادری خودت را در دیگری یابی و دیگری را در خود .

اما من؟ کوچکی متوسط که در ویرانه ها و خرابه های دانش و احساس دست و پا زنان و لنگ لنگان به دنبال راه می گردد و به دنبال تو و به دنبال سرمنزل آرامشی که خستگی سده ها و هزاره ها در آن جا نهد . اما هر چه جستجوتر دورتر و بلکه کورتر که نه از خرد بهره ای دارد و نه از اشراق  توشه ای و تنها سرمایه اش از روزگار دراز زندگانیش و نام نیک نیاکانش دلی است پرتپش که به شوق هر نفست می تپد و با ندیدنت و نشنیدنت شریانهای احساس قلبش چون ژاله های صبحگاهی به محوی می گرایند و  تو خود می بینی زاری و نزاری حال و روز من خسته را .

اما این دل کوچک که پایان را ناخوش می دارد از روزگار ٬تظاهر را به تجربه آموخته و میداند تا زمانی که به رابطه تظاهر می کند آن رابطه به پایانش نمی رسد  هرچند که پایان یافته باشد که تظاهر خوب مرهمی است بر دردهای خسته جانان و ...

نظرات 6 + ارسال نظر
neda چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 16:19 http://pana.30ty.net/

سلام

گردنبند بسیار زیبا از نقره اصل کار ترک


به همراه حکاکی کلمه الله بر روی آن


و به همراه آب زمزم اصل ،که آبی با برکت و منحصر به فرد است.


آیه معروف آیت الکرسی برای محافظت و نگهداری


و دور شدن از شر دشمنان


سلام
گردنبند زیبای نقره ی اصل به همراه حکاکی کلمه الله روی آن و آب زمزم و ایت الکرسی برای دور شدن از شر دشمنان و چشم زخم .
یه سری بزن. پشیمون نمیشی



پس عظمت خداوندی ؟!

رضا شبگرد چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 17:21 http://www.shabgardi.blogfa.com/

متن خوبی بود در مورد مرادت بود یا عشقت؟

زهرا پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:46 http://hamsarekhob.wordpress.com

خیلی خوب توصیف کرده بودی.
ولی من کلا با تظاهر مشکل دارم و اصلا دوست ندارم که با تظاهر به دیگران وانمود کنم که دوسشون دارم .
دلم گرفت از این پستت با این که خیلی زیبا بود.

زندگی تظاهر و دیگر هیچ

زهرا زندگی همه اش تظاهره . تو غیر از این فکر می کنی؟

زهرا پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:51

ایمان بی عشق اسارت در دیگران است و عشق بی ایمان اسارت در خود

دقیقا یادمه چه کسی و کی این حرف رو بهم زده بود. خوشحالم کردی

زهرا پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 13:55 http://hamsarekhob.wordpress.com

من غیر از این فکر می کنم. به نظر من زندگی همش تظاهر نیست!
من همینی که هستم . هستم و دلیل نداره تظاهر کنم به بد بودن . با حرفت تا حدودی موافقم چون آدم همه چیز رو نمی تونه بروز بده ولی این دلیل نمی شه که تمام زندگی تظاهر باشه

دختر نارنج و ترنج یکشنبه 18 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 15:44 http://toranjbanoo.com/

می دونی؟ خیلیییی برام جالبه که امروز صبح این قسمت از فیلم آدم برفی توی ذهنم می چرخید:
تو این کن فیکون شده برد با کساییه که فقط و فقط از مخشون کار می کشن. یه وقت بخوای از دلت مایه بذاری سوختی....
و چقدر جالبه که این نوشته ت رو که از دست داده بودم و نخونده بودم امروز دیدم...... همین امروز که صبحش با مرور اون دیالوگ آدم برفی که سال ها پیش دیدم و سالهاست بهش فکر نکردم شروع شد...
و تو این کن فیکون شده باخت با کساییه که مثل من تظاهر بلد نیستن.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد